Thursday 13 December 2012

1st Day

Harini adalah hri pertama saya bersama korang..
terasa segan dan malu untuk bercerita tetapi saya cukup terasa happy harini cz saya dapat memakai baju saya yang dahulu..ape maksudnya????huhu..berat saya main berkurang..untuk badan saya yang rendah tembam memang senang untuk 'naik badan' dan susut..tapi 'is lying' lah kalau sebulan sahaja sudah dapat mengubah bentuk dan berat badan..ia memakan masa yang agak panjang..jadi,'b patient..O.K!'

Before i kuar rumah td untuk ke office,sempat berfikir tentang orang yang obesiti..
kebetulan ketika saya berjalan kaki untuk ke E7,saya terserempak dengan 'golongan mereka' dan saya cuba untuk memahami perasaan mereka apabila saya terdengar mereka berbincang tentang berat badan dan perbezaan mereka dengan orang yang berbadan normal,terlalu mengharap..itu sahaja yang boleh sy katakan,..'jika mau,pasti ada jalan..so sentiasalah korang mengamalkan alternatif yang betul'
saya mjdi sedih krana tdak dpt membantu mereka..jadi saya berkongsi dengan mereka tip dari saya iatu jangan menyekat selera makan(diet berat), just have to makan mengikut masa yang teratur and makanlah dalam kuantiti setiap masa(jika makanan berat) yang sedikit dan ambillah masa untuk mengunyahnya

saya sangat baik kan..well well,,SHARE & LOVE everybody..

No comments:

Post a Comment